Pedagogický sbor

Mgr. Denisa Morkesová

třídní učitelka 7. třídy

Jako malá jsem chtěla být učitelkou, tanečnicí a zpěvačkou. Tím vším a ještě i dalšími profesemi se stávám jako waldorfská učitelka. Má cesta vzděláváním byla rozmanitá, od Obchodní akademie přes Humanitní studia a Teorii
a filosofii komunikace po Učitelství a Speciální pedagogiku. Jak pracovat se skupinou dětí jsem si vyzkoušela jako instruktorka na táborech, jako muzejní pedagog připravující programy pro školy i v mateřském centru, kde jsem se věnovala těm nejmenším. Okusila jsem i učitelství na běžné základní škole, kde jsem především na 2. stupni učila anglický i český jazyk a výchovu k občanství. Vnímala jsem, že bych ráda učila jinak – s větším respektem, svobodou, ale i odpovědností. A přišla mi do cesty waldorfská pedagogika, která mi ukázala nový možný směr cesty, jiné úhly pohledu na vývoj dítěte i výchovu samu a zároveň mě vedla i k hlubšímu sebepoznání. Opět jsem v sobě probudila lásku k hudbě a pohybu a začala studovat muzikoterapii a eurytmii, s nimiž také při vzdělávání ráda pracuji.

kontakt: morkesova.d@waldorfcheb.cz

Lenka Gliszczynski (LAILA)

učitelka angličtiny

Waldorfské vzdělávání jsem objevila v průběhu mého více než sedmnáctiletého působení ve Velké Británii. Navštívila jsem Waldorfskou školu s kamarádkou, když hledala vhodnou vzdělávací instituci, ve které se jejich dítě bude cítit v dobrých rukou a kde ocení jedinečné chápání vývoje dítěte, jež je základem waldorfského vzdělávání a umožňuje nadšení, představivost a kreativitu během školních let i mimo ně. Vystudovala jsem Thames Valley University London v roce 2003. Ráda se zdokonaluji a vítám nové výzvy s otevřenou náručí. Nyní žiji s manželem a dětmi ve Františkových Lázních, kde působím jako učitelka LAILA ENGLISH a tlumočnice. Máme dvě děti, které jsou náš život. Rádi jako rodina poznáváme jiné kultury, přírodu a lidi. Milujeme cestování a dobrodružství s tím spojené. V mé výuce se snažím dávat důraz na výslovnost a komunikaci mezi studenty. S žáky tvoříme školní waldorfský časopis „Duhová hvězda“, který vychází čtvrtletně. Působení na Waldorfské škole Cheb je mým posláním a osudovou cestou.

kontakt: laila@waldorfcheb.cz

PhDr. Iveta Marková

třídní učitelka 6. třídy, výchovný poradce

Jsem jedním ze zakladatelů chebské WZŠ a MŠ. Svou třídu vedu od prvního ročníku, což mi nabízí velmi krásnou
a zajímavou zkušenost. Vystudovala jsem Speciální pedagogiku a působila jako speciální pedagog ve Speciálně pedagogickém centru v Chebu. Od roku 2016 se věnuji studiu waldorfské pedagogiky, zpočátku na Akademii Tabor
v Praze, později v rámci semináře Dušana Pleštila – Waldorfský učitel.

Studium waldorfského semináře mi umožnilo navrátit se zpět k uměleckým zájmům, kdy jsem znovuobjevila krásy různých výtvarných technik a svůj volný čas nyní obohacuji malováním obrazů, ale taktéž hrou na piano, flétnu a určitá část mé aktivity je věnována i amatérskému divadlu. Velmi si cením možnosti snoubit práci s osobními zájmy.

kontakt: markova.i@waldorfcheb.cz 

Petronela Pýchová

učitelka odborných předmětů

Vystudovala jsem technickou univerzitu, převážně jsem pracovala v IT, ale zajímala jsem se i o mnohé rukodělné činnosti. Doplnila jsem si pedagogické vzdělání a zajímala se o nové metody výuky. O alternativních školách jsem se nejdříve dozvídala od rodičů, následně v rámci studia a se zájmem jsem naslouchala zkušenostem spolužáků. Tyto informace a zejména praxe prohloubily můj zájem o alternativní školy. Mám mnoho osobních zájmů, např. sporty, četbu, cestování, fotografování, ruční práce. To vše mne přimělo učinit změnu v mém životě. Jsem stále větším nadšencem pro přírodu, pro její nezměrnou krásu. V životě mne zajímaly zejména přírodní vědy, ráda objevuji vše, co souvisí s přírodou a děním v ní. To přivedlo mé kroky k waldorfské škole. Jiný způsob objevování skutečností, rozvoj pocitů, vlastního úsudku, rytmu a zručnosti s každodenní novostí. Ráda bych dětem pomohla objevovat přírodní vědy, podnítila jejich hezký vztah k fascinující planetě Zemi a pomohla jim k nalézání vlastní budoucí cesty životem.

kontakt: 

Bc. Jitka Prajerová

asistentka pedagoga v 9. třídě, metodik prevence

Když jsem v roce 2007 začala při zaměstnání ve zdravotnictví tak trochu ze zvědavosti studovat sociální pedagogiku a poté vzdělávání dospělých, nevěděla jsem, kam mě osud zavane. Po dlouhé a krásné pauze v podobě dvou rodičovských dovolených jsem dostala příležitost pracovat ve Waldorfské škole v Chebu a jsem za to moc ráda, protože mohu sledovat, jak lze působit na „malé človíčky“ jiným způsobem, než bylo dopřáno nám. Pracuji zde od roku 2020 jako asistent pedagoga a to mi poskytuje možnost pozorovat a učit se „jak učit“. Věřím, že zde najdu
i svou budoucnost.

kontakt: prajerova.j@waldorfcheb.cz 

Mgr. Kateřina Humlová

třídní učitelka 4. třídy, ředitelka školy

Jsem maminka tří dětí, které mi jsou potěšením, inspirací a výzvou v mnoha směrech. Ač mám vystudovanou pedagogickou fakultu na JČU v Českých Budějovicích, o waldorfskou pedagogiku jsme se s manželem začali zajímat, až když měla nastoupit do 1. třídy naše nejstarší dcera Štěpánka. Tehdy jsme nastoupili do nového vlaku, který je zajímavý a obohacující nejen pro naše děti, ale také pro nás – rodiče. Waldorfský seminář, který navštěvuji, mi dodává velkou energii a umožňuje mi poznat sebe sama a své možnosti. Jsem nesmírně vděčná, že mohu být součástí tohoto vzdělávání v Chebu.

kontakt: reditelka@waldorfcheb.cz

Mgr. Kateřina Nováková

třídní učitelka 5. třídy

Jmenuji se Katka Nováková. Na naší základní škole působím jako třídní učitelka. Ve volných chvílích ráda maluji, vyřezávám a hledám inspiraci v přírodě. Nikdy neodmítnu možnost naučit se něco nového, zažít legraci či vyrazit na novu cestu poznání sebe, jiných lidí, či světa, který nás obklopuje. Středobodem mého světa je má dcera Kristýnka, díky níž dokáži stále vidět svět kouzelnýma dětskýma očima. I ona je důvodem proč jsem si vybrala cestu waldorfské pedagogiky, která respektuje jedinečnost každého člověka a rozvíjí jej ve všech směrech.

kontakt: novakova.k@waldorfcheb.cz

Petr Boor

třídní učitel 2. třídy

Středobodem učitelského zájmu je dítě samo. Na jedné straně dítě, které chce poznávat a na druhé straně učitel, který dítěti nabízí cesty, umožňující dosáhnout tohoto cíle. Veškerá snaha učitele a všech těch, kteří se na výchově a vzdělávání podílí, zejména rodičů, je dovést dítě do dospělosti, předat mu tolik vědomostí a morálních návyků, abychom mohli být na něj právem pyšni tím, jak ve světě působí. Jsem přesvědčený, že pokud dítěti vytvoříme vhodné podmínky pro zdravý růst a vývoj, bude moci dítě dosáhnout těch nejlepších výsledků v rámci svých tělesných i duševních možností. Za jedny z nejdůležitějších podmínek považuji laskavý přístup, citlivé vedení, respektovat zájmy dítěte, mít zájem o jeho každodenní prožitky, pomáhat mu překonávat těžkosti s kterými se střetává, být tím, ke komu chodí s důvěrou sdílet své radosti i bolesti. Chci v dětech vzbuzovat zájem o svět, aby si jej vážily, milovaly a podle toho se k němu s úctou chovaly. Také vím, že je nutné pro děti vytvořit hranice, aby se cítily bezpečně a přitom svobodně.
Věřím, že spolu s rodiči vytvoříme to nejlepší klima, ve kterém se děti budou cítit skutečně šťastně.

kontakt: 

Mgr. Kateřina Svobodová

třídní učitelka 8. třídy

Jsem maminkou dvou prima synů a učitelkou báječných dívek a chlapců, které vedu od 1. třídy. Patřím mezi zakladatele naší školy. Vystudovala jsem pedagogickou fakultu UJEP v Ústí nad Labem, dále pak specializaci – tyflopedii na pedagogické fakultě UK v Praze. Pracovala jsem jako paní učitelka v MŠ, ZŠ a jako speciální pedagog v SPC Cheb. Studiu waldorfské pedagogiky se věnuji od roku 2016 a velmi obohacuje můj život. Vše do sebe krásně zapadá, především to, co děti v určitém věku potřebují. Waldorf je jako duševní vyvážená potrava, která napomáhá zdravému vývoji dětí. Má práce je mi posláním, radostí a tvůrčí činností, jak děti provést základním vzděláním, aby šly do dalšího vzdělávání a života pevně, jistě a s radostí dále mohly poznávat svět a žít šťastný život. 

kontakt: svobodova.k@waldorfcheb.cz

Mgr. Lucie Lípová

učitelka německého jazyka

K waldorfské pedagogice mě, asi jako většinu mých kolegů, přivedlo mé rodičovství. Jako matka tří dětí jsem si kladla stále více otázek a stále obtížněji hledala odpovědi. Waldorfská pedagogika mnohé z těchto odpovědí přináší. Vystudovala jsem filologický obor (ruský jazyk a literatura ) a pedagogické minimum na Filozofické fakultě UK. Později jsem v rámci celoživotního vzdělávání absolvovala ještě obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě ZČU v Plzni. Vystudovala jsem Akademii waldorfské pedagogiky a v naší škole působím jako učitelka německého jazyka.

kontakt: lipova.l@waldorfcheb.cz

Mgr. Taťána Bartůšková

třídní učitelka 9. třídy

Jako učitelce mateřské školy se mi narodily dvě báječné děti a já, pokud to bylo v mých silách, jsem starostlivě vybírala, kde se budou rozvíjet a růst, kdo je bude provázet. Waldorfskou pedagogiku jsem objevila později – měla jsem již s čím srovnávat – a myslím si, že právě ta dává dětem možnost se v klidu rozvíjet a rodičům být „u toho“. Jsem ráda, že tuto příležitost můžeme poskytnout i dětem a rodičům v Chebu a okolí. Vystudovala jsem souběžně s pedagogickou fakultou ZČU v Plzni Waldorfský seminář pro učitele v Praze, navštěvovala jsem seminář Léčebné pedagogiky a Muzikoterapie na Akademii sociálního umění Tabor. Nadále se účastním přednášek, kurzů a seminářů, které jsou pořádány pro zájemce o waldorfskou pedagogiku.

kontakt: bartuskova.t@waldorfcheb.cz

Eliška Labajová

vychovatelka

Jmenuji se Eliška. Vystudovala jsem pedagogické lyceum v Karlových Varech. Mezi mé záliby patří četba, hudba a příroda. Už od malička bylo mým snem pracovat s dětmi. Dodávat jim radost a vymýšlet aktivity. Na waldorfskou školu jsem narazila náhodně, a tak jsem neváhala a zkusila to. Myslím si, že každé alternativní školství je velmi zajímavé a já jsem ráda, že mohu vyzkoušet něco nového a být součástí. Ráda se přiučím novým věcem.

kontakt: 

Veronika Navrátilová, Dis.

asistentka pedagoga v 5. třídě

Jsem rodič dvou dětí, které navštěvují chebskou waldorfskou školu. Se školou jsem spjatá od úplného počátku, protože má starší dcera je jedna z prvních prvňáčků. Zároveň patřím mezi zřizovatele této školy. Rok jsem pracovala jako asistentka pedagoga ve waldorfské mateřské škole. Nyní pracuji jako asistentka pedagoga na základní škole. Za waldorfskou pedagogiku jsem vděčná a jsem přesvědčená, že nejen pro mé děti je to to nejlepší. Sama jsem studovala waldorfský seminář v Praze, který mi zlepšil vhled do této pedagogiky a posunul mě v osobním rozvoji.

kontakt: navratilova.v@waldorfcheb.cz 

Jitka Drofová, Dis.

asistentka pedagoga v 5. třídě

Vystudovala jsem cestovní ruch, ale potom co jsem se stala maminkou tří báječných dětí, jsem hledala, kde se uchytím. Protože mě děti neskutečně naplňují a práce s dětmi mě moc baví, vedla moje cesta do školství. Jako asistentka pedagoga jsem pracovala už v mateřské škole. Možná i proto, že moje děti navštěvují běžnou základní školu jsem moc ráda, že mohu díky waldorfské škole poznat, že učit lze i jinak.

kontakt: drofova.j@waldorfcheb.cz

Nikola Vršanová

sekretariát

Jsem maminka dvou holčiček, které naší waldorfskou školu rády navštěvují. Waldorfskou školu vnímám pro své děti jako nejlepší volbu. Líbí se mi, že nahlíží na každého žáka jako jedinečnou bytost a připravuje děti na život nejen naučenými znalostmi, ale i prožitkem. Probouzí v dětech fantazii a chuť se učit. Jsem moc ráda, že tato škola v našem krásném městě vznikla a já můžu být u jejího přerodu.

kontakt: info@waldorfcheb.cz 


Mgr. Klára Hromadová

třídní učitelka 3. třídy

Moje cesta k waldorfské pedagogice vedla přes všechny možné životní křižovatky. Po studiích na gymnáziu v Chebu jsem dokončila magisterské vzdělání na Univerzitě Karlově v Praze – obor religionistika. V Plzni jsem si obohatila vzdělání o pedagogiku pro druhý stupeň. Učila jsem na VOŠ v Chebu, obor sociální práce.
Život mě přinutil cestovat po Evropě, a tak jsem měla to štěstí seznámit se s jinými zvyky a způsoby života. Tři roky jsem žila a pracovala ve Španělsku v Granadě, kde jsem pomáhala s učivem dětem ze sociálně slabých rodin. To byl můj druhý kontakt s pedagogikou. Narození vlastních dětí mě velmi duchovně obohatilo, vrátilo do dětského světa, tam, kde je úžas a touha po poznání přirozenou součástí každého dne. Začala jsem se zajímat o waldorfské školství, o základní myšlenky Rudolfa Steinera a jeho antroposofii. Je to také způsob, jakým bych chtěla, aby byly vzdělávány mé vlastní děti. V současnosti studuji druhým rokem kurz waldorfské pedagogiky. Waldorfským učitelem se člověk nestane jen tím, že vystuduje speciální kurz, ale především dlouholetou praxí a vřelým vztahem učitelské duše s duší dítěte.

kontakt: hromadova.k@waldorfcheb.cz 

Andrea Baltrmanová

asistentka pedagoga ve 3. třídě

menuji se Andrea Baltrmanová. Vychovala jsem dvě děti. Vystudovala jsem obchodní školu v Sokolově. Mezi mé koníčky patří cestování, sport a hudba. Miluji přírodu. Pracuji na naší škole teprve krátce jako asistent pedagoga. Jsem velice vděčná za nové zkušenosti ve waldorfské pedagogice. S potěšením pomáhám nejmladším žáčkům a mám nesmírnou radost z toho vidět, že škola baví i je.

kontakt:

Veronika Sladká

vychovatelka

Jmenuji se Veronika a pocházím ze Sokolova. 
Už jako malá holka jsem byla rozhodnutá, že jednou budu pracovat s dětmi. V mém snu mě utvrdila má vietnamská kamarádka, která měla problémy s učením a začleněním se do kolektivu. Já jí s radostí pomáhala. Vystudované mám gymnázium v Sokolově. Nyní jsem studentkou Studia v oblasti pedagogických věd – Vychovatelství a studovat chci ještě dál. Mám ráda přírodu a procházky v ní. Baví mě pohyb a hudba. Věřím, že to zde s dětmi uplatním. 
Waldorfská pedagogika mě vždy zajímala, proto jsem se rozhodla do ní proniknout ještě více. 

kontakt:

 


Pavel Šperl

asistent pedagoga v 1. třídě

O tom, že waldorfská škola je ideální alternativou pro dcerku mé sousedky jsem se dozvěděl poměrně nedávno. Nastala u ní radikální změna k lepšímu a mě začalo zajímat, co je toho příčinou. Tak jsem se začal blíže seznamovat s waldorfskou pedagogikou. Na vícero dětech vidím, že každému vyhovuje jiný systém vzdělávání a je skvělé, že waldorfská škola nabízí možnost vzdělávat jinak, s respektem k jedinečnosti každého člověka. K dětem s hendikepem jsem měl vždy blízko, možná i proto, že s manželkou vychováváme dceru s hendikepem. Jsem rád, že mohu být součásti týmu Waldorfská ZŠ a MŠ Cheb jako asistent pedagoga.

kontakt: 


Jan Kašník

učitel anglického jazyka

Už při středoškolském a bakalářském studiu(politologie) ve francouzském Dijonu jsem působil jako lektor cizích jazyků, což mi vydrželo dodnes. Ve výuce dávám důraz na konverzaci a individuální přístup, který je podle mě základem úspěchu. Snažím se rozvíjet nejen lingvistické schopnosti svých studentů, ale také jejich kreativitu, otevřenost jiným názorům a kritické myšlení. To je i hlavní důvod, proč mě zaujala waldorfská pedagogika. Posledních deset let jsem prožil střídavě mezi Francií a Mexikem, kde jsem na vlastní kůži poznal dva vzdělávací systémy odlišné od toho českého. Studentům se tak snažím předat i něco z velmi kladného vztahu, který mám k historii, kultuře a lidem z těchto zemí. Ve volném čase hodně rád cestuji a poznávám nová místa, čtu, chodím do kina a hraji na klavír. Několik let jsem také v rámci svého studia působil v asociacích mladých lidí s hendikepem, ke kterým mám velmi blízko.

kontakt:

Škola

Zde najdete informace
o naší 
základní škole.

Aktuální události

Podívejte se na podrobnosti
o blížících se akcích,
které pořádáme.

Školka

Zde najdete informace
o naší 
mateřské školce.